Neřiďte s opicí, pošleme Vám pandu!

604 707 070

Skutečné pojištení

Pojištění převáženého vozu zní jednoduše, ve skutečnosti je to nákladná a ojedinělá věc, kterou má pouze společnost přímo zaměstávající řidiče.

Ceny bez minimálních sazeb

Plaťte jen za skutečně ujeté kilometry! Kolik můžete s Drink SOS oproti společnostem s povinnou min. cenou přepravy ušetřit? Až 227 Kč, jedete-li jeden kilometr.

Účtenky online

Po každé jízdě obdržíte textovou zprávu s odkazem, na kterém si můžete stáhnout účtenku. Jsme plátci DPH a účtenka je vždy vydána na jméno naší společnosti.

Víte, s kým jedete

Nejsme dispečink žijící z provizí, které platí řidiči. My platíme řidičům, můžeme si řidiče vybírat a tím pádem je u nás minimální fluktuace a lidé s rozumným zázemím.

Rada pro ženy? Buďme realistky a nestavme si vzdušné zámky

Postavit se na vlastní nohy. Projekt GE Money Bank Život nápadům se snaží inspirovat ženy příběhy úspěšných tuzemských podnikatelek.

Marta Slánská se před čtrnácti lety rozhodla, že už nechce být chudá a chce být svým vlastním pánem. V téměř padesáti letech založila realitní kancelář Maxima Reality, ve které dnes pracuje více než osmdesát lidí. Právě ona navíc patří mezi řadu podnikatelek, které podporují projekt Život nápadům, jenž má pomoci českým ženám v cestě za vlastním podnikáním.

Jádrem projektu, který letos v říjnu spustila GE Money Bank a který se letos umístil v anketě Top Filantrop jako firma pracující ve prospěch komunity, je internetový portál www.zivotnapadum.cz. Na něm ženy naleznou užitečné informace a rady důležité pro první kroky ve světě byznysu.

„V Česku podnikají pouze čtyři procenta žen. Z našeho výzkumu vyplynulo, že nejčastějšími důvody, které ženy od podnikání odrazují, jsou pocit nedostatku zkušeností, obava z nejistoty a nutnost riskovat. Rádi bychom jim tuhle myšlenkovou bariéru pomohli prolomit,“ říká manažerka GE Money Bank Milada Franek, která je za projekt zodpovědná. Portál umožňuje návštěvníkům sdílení názorů a postřehů. Uživatelé facebooku se pak na stránky dostanou přímo ze svého profilu. „Na stránkách se diskutuje například o tom, jak si zažádat o živnostenský list, byznysplánech či potřebných dokumentech k podnikání,“ říká Franek.

Uživatelky tam najdou také příběhy úspěšných tuzemských podnikatelek. Kromě majitelky Maxima Reality Marty Slánské jde například o jednatelku kurýrní služby EPS Barboru Cornelio, majitelku společnosti Drink SOS Slávku Harazimovou, která pomáhá indisponovaným řidičům, jednatelku firmy Bon Bon Petru Kovandovou, vyrábějící cukrovinky, a mnoho dalších. „Ženy potřebují vidět někoho, kdo to dokázal. Podnikatelky, které jsme oslovili, byly nadšené, že budou moci své zkušenosti s někým sdílet. Nyní se řada z nich hlásí sama, chtějí pomoci ostatním ženám, aby následovaly svůj sen,“ říká Franek.

Ze zveřejněných příběhů čiší obrovská chuť a nadšení, se kterými se ženy před lety do podnikání pustily. Petra Kovandová začala podnikat už ve svých dvaceti letech. „V privatizaci jsem tehdy za milion korun vydražila samoobsluhu potravin. Zaměstnávala jsem čtyři prodavačky, ale jako absolventka zdravotnické školy jsem s potravinami nebo podnikáním neměla žádné zkušenosti,“ vzpomíná Kovandová, která zároveň ženám radí, aby byly realistky a nestavěly si vzdušné zámky. Domnívá se, že mnohem menší zastoupení žen mezi podnikateli souvisí s neochotou žen být zásadně nekompromisní a tvrdé. „Uvědomujeme si více úhlů pohledu, a když se nám něco nelíbí, rázné odpískání je až na posledním místě. Jsme větší vyjednavačky,“ říká Kovandová.

Majitelka Drink SOS Slávka Harazimová si myslí, že za menší podíl ženských podnikatelek může tradice. „Celá staletí se hodnota žen a jejich úspěšnost měřily tím, zda a jakého si našly partnera a jak naplnily svou mateřskou povinnost. Často žily partnerův život, který určoval i kvalitu života jejich. Doba se ale změnila. Slova jako ambice, seberealizace či soutěživost by ani u ženy neměla být nadávkami,“ říká Harazimová.

Ženám, které se chtějí pustit do podnikání, podnikatelka Harazimová doporučuje, aby spoléhaly na vlastní intuici. Lepší je podle ní také udělat špatné rozhodnutí než žádné. Podle Barbory Cornelio z kurýrní služby EPS je důležité nabídnout zákazníkům něco originálního. „Je třeba mít dobrý nápad, pořádně ho probrat nejen s kamarádkami, které řeknou, že je bezvadný, ale také s někým, kdo poskytne konstruktivní kritiku,“ říká Cornelio a dodává: „Musí se také do toho dát energie. Nikdy jsem neměla nic bez práce a nevěřím, že existuje něco, co je skvělé a jde to samo.“

Na portálu Život nápadům najdou ženy kromě rad i užitečné nástroje. Jedním z nich je takzvaný úkolníček, kde si mohou zapisovat, co a kdy je potřeba pro zahájení podnikání udělat. Příští týden pak v Praze proběhnou semináře, kde budou odborníci ženám radit, jak sestavit byznysplán a čeho se při startu vyvarovat. „Na základě ohlasu na semináře bychom je rádi realizovali ve větší míře i v příštím roce,“ říká Franek. Ženy z regionů pak budou mít možnost vzdělávat se pomocí „webinářů“ přímo na webovém portálu.

I přesto, že Život nápadům je nekomerční projekt, nabízí se otázka, zda GE Money Bank bude ženám aktivně nabízet i své služby. „Chceme ženy inspirovat, aby začaly podnikat, ať už s našimi službami, nebo jen s naší podporou,“ odpovídá Franek.

www.m.ihned.cz