Neřiďte s opicí, pošleme Vám pandu!

604 707 070

Skutečné pojištení

Pojištění převáženého vozu zní jednoduše, ve skutečnosti je to nákladná a ojedinělá věc, kterou má pouze společnost přímo zaměstávající řidiče.

Ceny bez minimálních sazeb

Plaťte jen za skutečně ujeté kilometry! Kolik můžete s Drink SOS oproti společnostem s povinnou min. cenou přepravy ušetřit? Až 227 Kč, jedete-li jeden kilometr.

Účtenky online

Po každé jízdě obdržíte textovou zprávu s odkazem, na kterém si můžete stáhnout účtenku. Jsme plátci DPH a účtenka je vždy vydána na jméno naší společnosti.

Víte, s kým jedete

Nejsme dispečink žijící z provizí, které platí řidiči. My platíme řidičům, můžeme si řidiče vybírat a tím pádem je u nás minimální fluktuace a lidé s rozumným zázemím.

S Radiožurnálem o nové legislativě

Stát zpřísňuje pravidla pro drink servisy, přejdou do režimu taxislužby
29. dubna 2013 v 08:27

Pravidla pro podnikání v osobní přepravě stát od května přitvrdí. Svozy zaměstnanců do velkých podniků, podobně jako drink servisy, budou nově považovány za taxislužbu. Jejich provozovatelé si stěžují na likvidační podmínky.

„Dosud zákon pojem drink servis neznal, nově ho tam zavádí jako taxislužbu, provozovanou vozidlem cestujícího,“ popisuje hlavní změnu spoluautor zákona Martin Žák z ministerstva dopravy.

Řidiči, kteří nechtějí opilí sednout za volant, si zavolají odvoz sebe a svého auta. Provozovatelka vůbec prvního drink servisu v Praze Slávka Harazímová žádnou spojitost takovéto pomoci v nouzi s taxislužbou nevidí.

Jaká budou nová pravidla pro podnikání v osobní přepravě zjišťoval Martin Drtina

„Jediné, co vidím společného, je, že klientovo auto má čtyři kola a taxikářské taky čtyři.“ S přeřazením do této kategorie ale souvisí nové povinnosti.

„Pokud řidiči mají splňovat podmínky zákona, tak kromě obecné bezúhonnosti, což je v pořádku, musí absolvovat taxikářské zkoušky, které obsahují místopis a mimo jiné i obsluhu taxametru. Můj kolega, který veškeré zkoušky udělal napoprvé, tak z obsluhy taxametru třikrát vyletěl,“ říká Harazímová.

Dokonalá znalost ulic je základ, říká pražský radní Lukáš Manhart. „Je naprosto logické očekávat od poskytovatele smluvní přepravy, aby znal místopis města.“

Jenže například zkouška z ovládání taxametru je pro drink servisy zbytečná. Počítadlo ujetých kilometrů mít nikdy nemuseli a ani od května mít nemusí.

„Dneska museli přijmout objednávku ve svém sídle, zaznamenat ji, vybavit objednávkou vozidlo, dát ji řidiči a ten teprve mohl jet přepravit cestujícího, který mu nesměl za dopravu zaplatit. Pokud to dělali jinak, dělali to jako taxislužba a obcházeli zákon,“ říká Žák.

„Nově pokud budou uzavírat předchozí písemné smlouvy s přepravovanými osobami, tak i nadále nebudou muset mít taxametr. Pokud budou přijímat objednávky operativně, budou muset vybavit vozidlo taxametrem,“ dodává.

Obava z regulovaných cen

Jednotlivá města také mohou vyhláškou taxíkům regulovat maximální cenu za kilometr. V Praze je to 28 korun. Jenže drink servisy jsou nákladnější než běžné taxi.

Jezdí sice s autem klienta, ale řidiče potřebují hned dva. Jednoho, co odveze alkoholem unaveného klienta domů, a druhého, který kolegu z cíle cesty vyzvedne. Harazímová proto má jasno.

O novele zákona o silniční dopravě mluvil v Ranním interview Radiožurnálu jeden z autorů Martin Žák z ministerstva dopravy

„Pak ještě nebudu dodržovat regulovanou cenu a přiznám se, že nebudu, protože nemůžu jezdit pod náklady.“

Čas, který by chtěla věnovat podnikání, teď věnuje na porady s právníky a uvažuje i o tom, že drink servis pověsí na hřebík.

„18 let dodržujete jedno jediné pravidlo, které vám stát určuje. To, že netaxikaříte, všem poctivě říkáte. Nejsme taxi, ale stát řekne, jste taxi,“ zlobí se Slávka Harazímová.

Provozovatelé drink servisů také namítají, že zákon jim ke splnění podmínek dává šibeniční termín. Například v hlavním městě je možné se k prvním zkouškám přihlásit až v červnu.

Černobílé pruhy nebudou

Nově také taxikáři nebudou muset povinně vydávat stvrzenku, ale jen pokud to klient bude vyžadovat. Nebudou povinné černobílé pruhy na vozidle. Taxikář bude muset být vlastníkem nebo provozovatelem vozidla. Jednou z významných změn je zavedení sankcí pro řidiče.

„Dosud dostal sankci jejich zaměstnavatel, řidič téměř vyvázl s odřenýma ušima a šel se nechat zaměstnat k jinému zaměstnavateli. Nyní i řidič bude moci být sankcionován,“ vysvětluje Žák.

www.rozhlas.cz